پست های مرتبط

آنچه در این مقاله میخوانید
TRX
آنچه در این مقاله میخوانید

تی‌ ار ‌ایکس (TRX)

برای فعالیت در تمام رشته‌های ورزشی (فوتبال، والیبال و …) به صورت حرفه‌ای، انجام تمرینات بدنسازی در کنار آن (TRX) لازم می‌باشد. این امر باعث شده که بدنسازی مورد استقبال زیادی قرار بگیرد و با توجه به گذر زمان، از لحاظ تنوع دستگاه‌ها و سیستم‌های تمرینی پیشرفت چشم‌گیری داشته باشد.

در سال ۱۹۹۰” رندی هتریک ” عضو نیروی دریایی ارتش آمریکا، به دلیل وجود محدودیت‌های مکانی در ناو‌های امریکایی، تصمیم گرفت که با استفاده از بندهای چتر، فعالیت های ورزشی خود را انجام دهد. این محدودیت مکانی، باعث ابداع طناب تی ار ایکس TRX (Total Body Resistance Exercise) به معنی ورزش مقاومتی برای کل بدن شد. تی ار ایکس TRX، به دلیل ایجاد هماهنگی بین سیستم عصب و عضله، مورد استقبال زیادی قرار گرفت و طی مرور زمان در تمام باشگاه‌ های دنیا فراگیر شد.

فرایند چربی سوزی، با انجام فعالیت های ورزشی و کنترل کالری دریافتی در طول روز رخ می­دهد. این میزان، با توجه به فشار تمرین و‌ مقدار کالری دریافتی شما متفاوت می باشد. تمرینات تی ار ایکس نیز با ایجاد تحرک و جنب و جوش در کنار رژیم غذایی، منجر به کاهش وزن و لاغری می­شود ولی ایا با حرکاتی که محدود به وزن بدن هستند میتوان عضله سازی داشت؟

تی‌ ار ‌ایکس

 

بدنسازی دارای ۵ فاز می­ باشد. تمرینات معلق در فاز Stabiliztion (پایدارسازی)، برای تقویت عضلات کر و هماهنگی سیستم عصب و عضله، بسیار مناسب می ­باشند ولی برای فاز هایپرتروفی و قدرت کاربردی نیستند. برای ساخت بدن حرفه‌ایی، افزایش حجم و بهبود نقاط ضعف بدن نیاز به کار با وزنه یا به اصطلاح تمرینات بدنسازی می­ باشد.

هیچ ‌ورزشکاری در دنیا با انجام حرکات تی‌ ار ایکس به حجم عضلانی با چگالی بالا نرسیده است. در نظر داشته باشید که این کش، در کنار حرکات بدنسازی و برای هماهنگی عصب و عضله موثر می‌باشد اما نکته اینجاست که نباید به عنوان یک نوع رشته‌ی ورزشی به این بند نگاه کرد و به صورت جداگانه هزینه‌ای پرداخت کرد. در تمام دنیا دوره های دانش افزایی تی ار ایکس برگذار می‌شود که با چند روز شرکت کردن در این کلاس ها نحوه کار با بند تی ار ایکس را اموزش می بینید.


نکات اخر

  • با تی ار ایکس TRX نمی‌توان بدن حرفه‌ای ساخت و نقاط ضعف را برطرف کرد که باور بر برطرف کردن نقاط ضعف با TRX یکی از باور های غلط بدنسازی می باشد.
  • تی ار ایکس TRX یک وسیله ورزشی مثل دمبل، هالتر، توپ بوسو بال و … می‌باشد و رشته‌ی ورزشی نیست.
  • با توپ بوسو بال هم می­توان هزاران حرکت ورزشی انجام‌ داد که نیاز به مهارت‌ دارد و خارج ‌از کشور دوره‌های آموزشی برگذار می‌شود، که دقیقا مثل تی ار ایکس می باشد.

در صورت مفید بودن این مطلب، پیشنهاد میکنم مطلب بهداشت خواب و بدنسازی را نیز مطالعه بفرمایید.

اشتراک گذاری:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *