آموزش حرکات عضلات ساعد

عضلات ساعد
دسته بندی حرکات
دسته بندی حرکات ۲
محل تمرین
محل تمرین
وضعیت حرکت
وضعیت حرکت
تجهیزات
تجهیزات
نوع تمرین
نوع تمرین
حرکت ۳۵۷
حرکت ۳۵۸
حرکت ۳۵۹
حرکت ۳۶۲
حرکت ۳۶۳
حرکت ۳۶۴
حرکت ۳۶۵
حرکت ۳۶۶
حرکت ۸۵۹
دسته بندی حرکات
دسته بندی حرکات ۲
محل تمرین
محل تمرین
وضعیت حرکت
وضعیت حرکت
نوع تمرین
تجهیزات
تجهیزات
نوع تمرین

آموزش حرکات عضلات ساعد منجر به توان بیشتر بدن برای انجام دیگر تمرینات می‌شود. کمک به رشد عضلات دست به خاطر برقرار شدن بالانس در بدن، تقویت مچ و افزایش قدرت مردانه از دیگر مزایای حرکات عضلات ساعد است.
عضلات و رباط‌های موجود در ساعد و دست نه‌تنها درحرکت دست در زوایای مختلف ما را کمک می‌کند بلکه از سایش استخوان‌های مچ دست و ساعد جلوگیری می‌کند.
عضلات ساعد وظیفه حرکت دادن دست به پایین و بالا را دارند. تقویت ماهیچه های ساعد باعث می شود. دست های شما قوی‌تر گردند که درنهایت به افزایش قوای بالاتنه منجر می‌شود.

آموزش حرکات عضلات ساعد چیست؟

حرکات عضلات ساعد باعث قدرت ماهیچه های ساعد می‌شود. این عضله در به حرکت درآوردن دست‌ها و آرنج ها کمک می‌کند. خیلی از افراد کمترین توجه را به عضلات ساعد دارند. درصورتی‌که این عضله در قدرت دست‌ها و زیبایی اندام تأثیر دارد. در ناحیه عضلات ساعد بیشترین عضله ها وجود دارد.

معرفی 5 نوع از حرکات عضلات ساعد

خم کردن مچ دست (کف دست رو به پایین)

برای شروع حرکت خم کردن مچ دست (کف دست رو به پایین)، ایستاده یا نشسته بازوی خود را به تنه بچسبانید، زاویه ساعد و بازو ۹۰ درجه باشد. کف دست رو به پایین باشد. ساعد و بازو را ثابت نگه‌داشته و مچ را بالا و پایین کنید.

چرخش ساعد به سمت داخل

برای انجام دادن حرکت چرخش ساعد به سمت داخل، ایستاده یا نشسته بازوی خود را به تنه بچسبانید، زاویه ساعد و بازو ۹۰ درجه باشد. ساعد را به سمت داخل چرخانده و برگردانید.

ساعد دمبل نشسته دست روی پا

برای شروع حرکت ساعد دمبل نشسته دست روی پا، در هر دست خود یک دمبل بگیرید. روی یک نیمکت یا میز بنشینید. ساعد دستان خود را روی ران پاها قرار دهید و کف دست‌ها رو به هم باشند. طوری که دست‌ها از مچ آزاد باشند. دمبل‌ها را از ناحیه مچ به سمت پایین خم کرده و برگردانید.

ساعد سیمکش نشسته

برای انجام حرکت ساعد سیمکش نشسته، میله صاف را به دستگاه سیمکش ببندید و آن را در دستانتان بگیرید. قرقره دستگاه در پایین وضعیت تنظیم شده باشد. یک نیمکت جلوی دستگاه قرار دهید و ساعدهایتان را طوری روی نیمکت قرار دهید که فقط مچ دستانتان از نیمکت بیرون باشد. مچتان را باز و سپس خم کنید.

ساعد با هالتر از جلو

برای شروع حرکت ساعد با هالتر از جلو، ابتدا پاها را به اندازه عرض شانه‌ها بازکرده و یک میله هالتر را درحالی‌که کف دست‌ها به سمت بدن است جلو کمر خود نگه‌دارید. دست‌ها باید کاملاً کشیده و به سمت پایین آویزان باشند؛ مانند حرکت جلو بازو هالتر چکشی، هالتر را تا جایی که هم‌سطح زمین قرار گیرد، به سمت بالا بیاورید. آرنج‌ها باید در این حالت قفل‌شده و دست‌ها نزدیک بدن باقی بمانند. دوباره دست‌ها را پایین برده و به همین شکل حرکت را ادامه دهید.

چرا عضلات ساعد ضعیف می‌شوند؟

عضلات ساعد ممکن است به دلایل ژنتیکی ضعیف باشند. ضعیف بودن عضلات ساعد به نحوه استخوان بندی فرد نیز بستگی دارد. ورزش نکردن روزانه، تغذیه‌های ناسالم از تأثیرگذارترین علت عضلات ساعد ضعیف هستند.

مزایای برخورداری از حرکات عضلات ساعد

  • قدرتمند شدن عضلات ساعد
  • سهولت در کارهای روزمره
  • زیباتر بودن شکل ظاهری بدن
  • توان حرکتی دست‌ها و آرنج ها بیشتر می‌شود

چگونه در منزل عضلات ساعد را قدرتمند کنیم؟

در منزل هم به‌راحتی می‌توانید عضلات ساعد را قدرتمند کنید. با حرکات کششی، بارفیکس، استفاده از دمبل‌ها و انجام یکسری نرمش ها بطور روزانه می‌توانید در منزل عضلات ساعد خود را تقویت کنید.

به چه علت عضلات ساعد دچار آسیب می‌شوند؟

عضلات ساعد زمانی که ضعیف باشند دچار بیشترین آسیب‌ها می‌شوند. به‌غیراز عوامل ژنتیکی که عضلات ساعد ضعیف هستند و ما باید به بهبود آن کمک کنیم. ورزش نکردن، کشیدگی و فشار بیش‌ازاندازه به عضلات ساعد باعث به وجود آمدن آسیب‌هایی در این ناحیه می‌شود.

سخن پایانی

عضلات ساعد درحرکت دست‌ها و آرنج ها تأثیر دارد. قوی بودن عضلات ساعد باعث سهولت در انجام کارها می‌شود. در بخش عضلات ساعد بیشترین عضله ها قرار دارند و بی‌توجهی به این عضلات می‌تواند آسیب‌هایی را در این قسمت بدن به وجود آورد.
بهتر است که با انجام تمرینات خانگی یا باشگاهی قدرت این عضله را زیاد کنید. داشتن عضلات قدرتمند ازلحاظ ظاهری نیز مؤثر است.