آموزش حرکات زیر بغل

عضلات زیربغل
دسته بندی حرکات
دسته بندی حرکات ۲
محل تمرین
محل تمرین
وضعیت حرکت
وضعیت حرکت
تجهیزات
تجهیزات
نوع تمرین
نوع تمرین
دسته بندی حرکات
دسته بندی حرکات ۲
محل تمرین
محل تمرین
وضعیت حرکت
وضعیت حرکت
نوع تمرین
تجهیزات
تجهیزات
نوع تمرین

آموزش حرکات زیر بغل در زیبایی عضلات پشت نقش بسزایی دارند. داشتن اندام V شکل بستگی به زیبایی و فرم عضلات زیر بغل دارد و کلید دستیابی به چنین عضلاتی انجام حرکات زیر بغل می‌باشد.
عضله زیر بغل قادر است زاویه تحتانی کتف را در جهات مختلف بکشد و حرکاتی را روی مفصل شانه ایجاد کند (چرخش داخلی، اداکشن و اکستنشن بازو).
آموزش حرکات زیر بغل شامل حرکات کاربردی برای توسعه عضلات پشت می‌باشند. عضلات پشت یک گروه بزرگ از ماهیچه ها برای حمایت از تنه و صاف نگه‌داشتن بدن کنار هم می‌باشند.
زیر بغل و عضلات پشت از عضلات بزرگ محسوب می‌شوند و در عریض شدن یا به‌اصطلاح هفتی شدن بدن نقش اصلی را دارد. در انجام حرکات مربوط به زیر بغل و پشت دقت زیادی باید داشت.
تمرینات زیر بغل شامل حرکات کاربردی برای توسعه عضلات پشت می‌باشند. عضلات پشت یک گروه بزرگ از ماهیچه ها برای حمایت از تنه و صاف نگه‌داشتن بدن می‌باشد.

آموزش حرکات زیر بغل چیست؟

حرکات زیر بغل برای کنترل و تقویت ماهیچه های پشت مؤثر است. به کمک عضلات زیر بغل انجام کارهای روزمره آسان‌تر می‌شود و ما باید قدرت این عضله را بالا ببریم تا راحت‌تر فعالیت‌های روزانه را انجام دهیم. حرکات عضله‌های زیر بغل در کنترل دردهای کمر نقش دارد.

معرفی 5 نوع از حرکات زیر بغل

کشش به طرفین دست‌باز در حالت ایستاده

برای شروع حرکت کشش به طرفین دست‌باز در حالت ایستاده، ابتدا بایستید، دست‌ها را کنار بدن به‌صورت کشیده قرار دهید. به پهلو خم‌شده و دست را نیز هم‌زمان باخم شدن بالا به سمت طرفین برده و تحت کشش پویا و یا ایستا قرار دهید.

زیر بغل خوابیده روی زمین با وزن بدن

برای انجام حرکت زیر بغل خوابیده روی زمین با وزن بدن، روی زمین دراز کشیده زانوها را تقریباً ۹۰ درجه خم کنید. دستان خود را در راستای سرشانه ها باز کرده و با کمک آرنج بالا تنه خود را از زمین بلند کنید. در بالا کمی مکث کرده سپس به حالت شروع حرکت برگردید.

شنا برعکس آرنج ها روی صندلی

برای شروع حرکت شنا برعکس آرنج ها روی صندلی، بین دو صندلی قرار بگیرید و آرنج های خود را روی صندلی ها قراردهید، با فشار دادن آرنج ها به صندلی خود را به بالا بکشید. کمی مکث کرده و به وضعیت شروع حرکت برگردید.

زیر بغل قایقی نشسته با حوله

برای شروع زیر بغل قایقی نشسته با حوله، ابتدا یک حوله یا پارچه پشت کف پای خود انداخته، پای مخالف صاف بر روی زمین قراردهید. پای موافق را از زانو با فشار دست خم کنید و زانو را به سمت سینه خود بکشید. کمی مکث کنید و سپس به وضعیت شروع حرکت برگردید بعد از اتمام تکرارها حالا با پای دیگر انجام دهید.

زیر بغل قایقی نشسته با کش

برای شروع حرکت زیر بغل قایقی نشسته با کش، بر روی زمین بنشینید و یک سر کش را پشت کف پای خود بندازید سپس طرف دیگر آن را با دو دست به‌طوری‌که کف دستتان به سمت بدنتان باشد بگیرید و به سمت خود بکشید. کمی مکث کرده سپس به حالت شروع حرکت برگردید.

مزایای بهره‌مندی از آموزش حرکات زیر بغل

  • تقویت ماهیچه های زیر بغل
  • جلوگیری از دردهای کمر
  • کمک به کاهش وزن
  • پیش‌گیری از افتادگی زیر بغل

تقویت حرکات زیر بغل چه کمکی می‌کند؟

تقویت حرکات زیر بغل برای بهبود انجام کارها و قوی‌تر شدن ماهیچه ها کمک می‌کند. وقتی‌که عضلات زیر بغل تقویت شده باشد دردهای کمر و عضلات پشت به حداقل می‌رسد. با انجام حرکات زیر بغل اندام زیباتری نیز خواهیم داشت.

با روش‌های خانگی هم می توان زیر بغل را تقویت کرد؟

با یکسری روش‌های خانگی به‌راحتی می‌توانید زیر بغل را تقویت کنید. به کمک دمبل، کش های ورزشی، بارفیکس و حرکات کششی روزانه تمرین‌هایی را انجام داده و ماهیچه های زیر بغل و پشت بدن خود را قوی کنید.

عامل چربی‌های زیر بغل چیست؟

چربی‌های زیر بغل ممکن است در هر فردی وجود داشته باشد، دلایل مختلفی باعث به وجود آمدن چربی‌های زیر بغل می‌شود. اضافه وزن، تغییرات هورمون های بدن و همچنین در بعضی افراد به‌صورت ارثی، شاهد چربی‌های زیر بغل خواهیم بود.

سخن پایانی

حرکات زیر بغل در تقویت و کنترل ماهیچه های پشت و زیر بغل تاثیر زیادی دارد. کمک می‌کند تا انجام کارهای روزمره آسان‌تر شود. حرکات زیر بغل برای جلوگیری از افتادگی زیر بغل و دردهای کمر مفید است. اگر می‌خواهید عضلات زیر بغلتان قوی باشد، باید روزانه ورزش به همراه رژیم غذایی مناسب داشته باشید. عوامل ارثی، هورمونی و اضافه وزن باعث به وجود آمدن چربی‌های زیر بغل می‌شود.