آموزش حرکات عضلات پشت بازو

عضلات پشت بازو
دسته بندی حرکات
دسته بندی حرکات ۲
محل تمرین
محل تمرین
وضعیت حرکت
وضعیت حرکت
تجهیزات
تجهیزات
نوع تمرین
نوع تمرین
حرکت ۲۹۳
حرکت ۲۹۴
حرکت ۲۹۵
حرکت ۲۹۶
حرکت ۲۹۷
حرکت ۲۹۸
حرکت ۲۹۹
حرکت ۳۰۰
حرکت ۳۰۱
حرکت ۳۰۲
حرکت ۳۰۳
دسته بندی حرکات
دسته بندی حرکات ۲
محل تمرین
محل تمرین
وضعیت حرکت
وضعیت حرکت
نوع تمرین
تجهیزات
تجهیزات
نوع تمرین

آموزش حرکات عضلات پشت بازو – حرکات عضلات پشت بازو در بخش پشتی عضلات بازو می‌باشد که شامل سه سر می‌باشد.

این قسمت مسئول چرخش مفصل آرنج و صاف نگه‌داشتن دست‌ها می‌باشد. یکی از نکات مهم در بحث آناتومی بدن، این است که عضلات پشت بازو بیش از دو سوم بازوی فرد را تشکیل می‌دهد. حال هرچه این عضله درشت‌تر و بزرگ‌تر باشد، ظاهر بازوها زیباتر می‌شود.

آموزش حرکات عضلات پشت بازو نه‌تنها باعث تقویت عضلاتتان می‌شود بلکه زیبا گرایی عضله ای که شما می‌خواهید را برایتان فراهم می‌سازد.

بهترین راه برای ساختن عضلات پشت بازوی قوی و زیبا، این است که بهره‌مندی از آموزش حرکات عضلات پشت بازو است که تمام بخش‌های پشت بازو را درگیر می‌کند. این حرکت برای قسمت داخلی پشت بازو می‌باشد و مکمل بسیار خوبی برای حرکات سوپر ست می‌باشد. معمولاً با تعداد ست‌های بالا جواب دهی بهتر دارد.

آموزش حرکات عضلات پشت بازو چیست؟

حرکات عضلات پشت بازو برای تقویت ماهیچه بازوها می‌باشد، همچنین به عملکرد آرنج و دست‌ها کمک می‌کند. حرکات عضلات پشت بازو در زیباتر شدن بالاتنه نیز مؤثر است. وقتی‌که پشت بازو قدرتمند داشته باشید در بسیاری از کارها و تمرینات ورزشی راحت‌تر خواهید بود.

معرفی 5 نوع از حرکات عضلات پشت بازو

کشش پشت بازو دست پشت سر

برای انجام حرکت کشش پشت بازو دست پشت سر، ایستاده یا نشسته دست‌های خود را پشت سر برده و با یک دست آرنج دست دیگر را گرفته، به سمت عقب عضلات پشت بازو را تحت کشش پویا و یا ایستا قرار دهید.

پشت بازو دیپ روی زمین

برای شروع حرکت پشت بازو دیپ روی زمین، باسن، کف پا و کف دستان خود را بر روی زمین قرار دهید و زاویه بین همسترینگ و ساق پا باید ۱۳۰ درجه باشد. حال باسن خود را به کمک دستان، پاشنه پا بالا آورده و بر روی پاشنه قرار بگیرید.

حال آرنج خود را به‌آرامی خم کنید و اجازه دهید باسن پایین آمده و زمین را لمس کند مجدد به نقطه شروع بازگردید. خود را به پشت و به حالت آغازین بازگردانید.

شنا دست جمع زانو روی زمین

برای شروع حرکت شنا دست جمع زانو روی زمین، در حالت شنا سوئدی قرار بگیرید، با این تفاوت که زانوهای شما باید بر روی زمین قرار بگیرند. دست‌‌ها را بافاصله خیلی کم کنار یکدیگر نگه داشته، پشت و دست‌هایتان را صاف نگه‌ دارید.

اجازه دهید آرنج‌‌ها خم‌شده، سینه‌‌تان را به زمین نزدیک کنید، پشت همچنان باید صاف باشد. مجدداً دست‌‌هایتان را بازکرده و در حالت پیشین قرار بگیرید.

پشت بازو پرسی با وزن بدن دست روی نیمکت

برای شروع حرکت پشت بازو پرسی با وزن بدن دست روی نیمکت، یک نیمکت روبروی خود قرار دهید. دست‌های خود را بافاصله عرض شانه روی نیمکت بگذارید و پاها را به عقب صاف کنید سپس روی زمین بگذارید. با خم کردن آرنج به سمت پایین خم شوید (تنه و پاها ثابت می‌مانند) کمی مکث کنید و به بالا برگردید.

پشت بازو دستگاه نشسته دست موازی 2

برای شروع حرکت پشت بازو دستگاه نشسته دست موازی ۲، بر روی دستگاه پشت بازو دست موازی نشسته و وزن مورد دلخواه خود را انتخاب کنید. تکیه داده و بازو را به تکیه‌گاه بچسبانید و دستگیره‌ها را محکم بگیرید.

دستگیره‌ها را به سمت جلو هل دهید تا آرنج‌ها صاف شوند (اما آرنج‌ها قفل نشوند). پس از یک مکث کوتاه آهسته به نقطه شروع بازگردید.

آموزش حرکات پشت بازو چه مزیت‌هایی دارد؟

  • اندام زیباتری خواهید داشت.
  • قدرت دست‌ها و آرنج‌ها زیاد می‌شود.
  • سهولت در انجام تمرین های ورزشی بیشتر می شود.
  • کمک به سوزاندن کالری بیشتر می شود.

ضعیف بودن عضلات پشت بازو چه تاثیری در بدن دارد؟

ضعیف بودن عضلات پشت بازو باعث افتادگی ماهیچه ها می‌شود و شکل ظاهری بازوها را بد می‌کند. برای جلوگیری از ضعف عضلات پشت بازو بهتر است، ورزش‌های مناسب انجام دهید و مکمل های صحیح استفاده کنید.

بیشترین دلیل گرفتگی عضلات پشت بازو چیست؟

بیشترین دلیل گرفتگی عضلات پشت بازو ورزش‌های سنگین و طولانی، خستگی عضلات بازو، یکسری بیماری‌های عضلانی می‌باشد.

بهترین راهکارها برای تقویت عضلات پشت بازو چیست؟

  • استراحت و خواب کافی بهترین راهکار تقویت است
  • ویتامین های مناسب بدن از جمله کلسیم و ویتامین د
  • مواد غذایی صحیح مانند مرغ، ماهی، لبنیات، اسفناج
  • تمرین دقیق و بجا

جمع بندی نهایی

حرکات عضلات پشت بازو در تقویت آرنج و ماهیچه های بازو نقش مهمی دارد، بازو قدرتمند می‌تواند ازنظر ظاهری و سلامت بدنی تأثیر داشته باشد. ورزش‌ها و تغذیه مناسب به بهبود عضلات پشت بازو، همچنین گرفتگی‌های ناشی از ورزش‌های سنگین و بیماری‌های عضلانی کمک می‌کند.