پست های مرتبط

آنچه در این مقاله میخوانید
بافت سینه‌ی بانوان
آنچه در این مقاله میخوانید

بافت سینه‌ی بانوان

اکثر بانوان از فرم سینه خود ناراضی هستند و ورزش را ابزاری برای تغییر آن می­ دانند اما ایا ورزش کردن تغییری در سایز یا شکل بافت سینه‌ی بانوان به وجود می­اورد؟

بافت سینه‌ی بانوان و قسمت بیرونی سینه (قسمتی که به اصطلاح اویزان هست) متشکل از چربی و فاقد عضله می‌باشد و عضله پشت این قسمت (بافت چربی) قرار دارد.

خانم‌ها از لحاظ نوع سینه به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند


دسته اول

افرادی چاق (با اضافه وزن بالا) که از شدت چاقی سینه های بزرگی‌ دارند و هدف انها کوچک کردن سایز سینه می‌باشد


دسته دوم

افرادی چاق (با اضافه وزن بالا) که از شدت چاقی سینه های بزرگی‌ دارند و هدف انها چربی سوزی و کم کردن چربی تمام نواحی بدن به جز سینه می‌باشد


دسته سوم

افرادی لاغر که هدف انها بزرگ کردن بافت بیرونی سینه با انجام حرکات و تمرینات بدنسازی می‌باشد

قبل از مطالعه‌ی متن زیر حتما‌ پست مربوط به چربی سوزی موضعی را مطالعه کنید


در رابطه با دسته اول

کوچک شدن سینه با هر فعالیتی که منجر به کاهش وزن و چربی سوزی شود امکان پذیر می­باشد. بیشتر خانم ها با کاهش وزن یا کاهش درصد چربی بدن شاهد کوچک شدن بافت سینه هستند اما در نظر داشته باشید که بهترین گزینه برای کاهش سایز، رعایت رژیم غدایی در کنار ورزش می­باشد. زمانی که شما طبق برنامه‌ تمرینی و رژیم غذایی پیش میروید، چربی از تمام نواحی بدن (با توجه به ژنتیک) کم‌ می­شود و در نتیجه شما با کاهش سایز سینه مواجه می­شوید.

در رابطه با دسته دوم نیز به همین شکل می­ باشد. متاسفانه چربی سوزی به صورت موضعی امکان پذیر نیست و با کاهش درصد چربی بدن، اندازه سایز سینه هم به علت داشتن بافت چربی کوچک تر خواهد شد. توجه داشته باشید که هیچ مکمل یا مواد غذایی خاصی باعث پر شدن صورت یا بافت سینه‌ی بانوان و نگهداری چربی برای این نواحی نمی‌شود.


دسته سوم‌

معضل بعدی که بانوان با ان مواجه هستند بزرگ کردن بافت سینه‌ی بانوان با انجام تمرینات بدنسازی می ­باشد. انجام تمرینات بدنسازی فقط باعث تخریب عضلات می‌شود و با رعایت رژیم غذایی و بهداشت خواب، ترمیم‌ و رشد عضله شکل می­گیرد. با توجه به توضیحات داده شده بافت بیرونی سینه متشکل از چربی می‌باشد پس شما فقط با انجام تمرینات بدنسازی می توانید بافت عضله‌ایی سینه را تقویت کنید.

دسته سوم‌

 

نکات مهم

۱- با کاهش درصد چربی بدن به پایین ۱۷ (افراد حرفه‌ای) بافت سینه‌ی بانوان بسیار کوچک می‌شود. برای افرادی که هدف انها شرکت کردن در مسابقات بدنسازی نیست درصد چربی ایده ال بین ۱۷ الی ۲۰ می‌باشد

(در نظر داشته باشید افراد حرفه‌ای و فیتنس مدل هایی که درصد چربی پایین یا به اصطلاح بدن خشکی دارند سینه‌های خود را پروتز می‌کنند)

۲- بهترین‌ تمرینات برای بانوان، تمرینات بالا سینه می‌باشد. البته در نظر داشته باشید که انجام حرکات بالاسینه تاثیری در بالا بردن قسمت آویزان سینه‌ ندارد.


جمع بندی

۱- در دوران ‌چربی‌سوزی هیچ‌ راهکاری برای جلوگیری از کوچک شدن سایز سینه در خانم ها وجود ندارد.

۲- بافت‌ بیرونی سینه متشکل از چربی و فاقد عضله می‌باشد.

۳- تمرینات سینه، بالانس عضلانی بدن را حفظ می‌کند.

۴- حتما حرکات مربوط به عضلات سینه انجام شود ولی مانند اقایان یک روز کامل را به عضلات سینه اختصاص ندهید وهم چنین انتظار بزرگ شدن‌ سینه‌ را نداشته باشید.

 

در صورت مفید بودن این مطلب، پیشنهاد میکنم مطلب پلاسیبو یا دارونما ها را نیز مطالعه بفرمایید.

اشتراک گذاری:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *