پست های مرتبط

آنچه در این مقاله میخوانید
آب کرفس
آنچه در این مقاله میخوانید

باور‌های غلط در رابطه با مصرف آب کرفس

آب کرفس کرفس و چربی سوزی؟

حتما شما هم افرادی را مشاهده کرده­اید که بر این باورند مصرف آب کرفس باعث چربی سوزی شده و این نوشیدنی بدمزه را به عنوان چربی سوز مصرف می‌کنند.

اشتباه اول (ترازو دشمن همیشگی)

کرفس دارای پتاسیم بالایی می‌باشد و زمانی که شما چندین ساقه کرفس را ابگیری می‌کنید به دلیل پتاسیم بالای کرفس، آب بدن کاهش می‌یابد. معمولا افراد بعد از مصرف مداوم آب کرفس در یک هفته، بین ۱ الی ۲ کیلو کاهش وزن را تجربه می‌کنند. این ۱ الی ۲ کیلو کاهش وزن در واقع کاهش آب بدن شما می­باشد و عمل چربی سوزی صورت نگرفته است. برای همین ترازو دشمن شماست و معیار سنجش باید تست بادی انالیز باشد که متوجه شوید کاهش وزن برای از دست دادن چربی بوده یا به اشتباه عضله و اب بدنتان را از دست داده­اید.

اشتباه دوم (کالری منفی)

‌در دنیای تغذیه اصطلاحی وجود دارد که سبزیجات کالری منفی هستند یعنی مقدار کالری که بدن برای هضم سبزیجات صرف می ­کند بیشتر از کالری خود سبزیجات است. برای مثال هر ۱۰۰ گرم کرفس دارای ۲۰ کالری می‌باشد و مقدار انرژی که بدن برای هضم ۱۰۰ گرم کرفس نیاز دارد حداقل ۴۰ کالری است (۲۰ کالری بیشتر).

اشتباه دوم (کالری منفی)

 

ایا با مصرف کالری منفی‌ها چربی سوزی انجام می­گیرد؟

خیر به هیچ ‌وجه. فیبر بالای سبزیجات باعث ‌پر نگه داشتن معده می‌شود. با ابگیری کرفس در واقع فیبر ان از بین می‌رود و این نوشیدنی فاقد ارزش غذایی خاصی می­باشد.

ایا اگر‌ ساقه کرفس را مصرف کنیم تاثیرگذار می­باشد؟

با توجه به متن بالا هر صد گرم کرفس حدودا ۲۰ کالری دارد و بدن برای هضم این مقدار ۴۰ کالری مصرف می‌کند. به نظر شما در طول روز تا چه مقدار میتوان از کرفس استفاده کرد؟ بیش از ۵۰۰ گرم؟ مصرف این مقدار کرفس در طول روز باعث ایجاد نفخ در بدن شما می­ گردد. هدف از مصرف کردن ساقه کرفس (۱۰۰ الی ۲۰۰ گرم) باید به خاطر فیبر بالا ، ویتامین‌ها و مینرال‌های موجود در ان باشد. در نظر داشته باشید که با سوزاندن حدودا هر ۷۷۰۰ کالری به صورت اصولی، یک کیلوگرم از چربی بدن کم می­ شود.

اشتباه سوم (عوارض استفاده مداوم از کرفس)

علاوه بر اینکه آب کرفس باعث چربی سوزی نمی­ شود، استفاده مداوم از این نوشیدنی عوارض بسیاری زیادی را به همراه دارد. کرفس اگزالات فراوانی دارد و تجمع اگزالات در بدن به خصوص برای افرادی که کلیه و مثانه سنگ ساز دارند باعث به وجود امدن یا بزرگ ‌شدن سنگ ‌کلیه یا اگزالات می‌شود. دریافت بیش از حد اگزالات عامل مهمی در از بین رفتن عناصر دو ظرفیتی مثل کلسیم، روی، فسفر، منیزیم و منگنز می‌شود که وجود این مواد برای بدن بسیار ضروری می‌باشند.


نکات آخر

توجه داشته باشید که مصرف کرفس و آب کرفس در طول روز ضرر ندارد و خوردن ساقه کرفس در کنار وعده‌های غذایی (به دلیل فیبر بالا) باعث پر نگه داشتن معده می­ شود.

به پایین آوردن کلسترول بد کمک می‌کند.

باعث تنظیم فشار خون می‌شود.

آنتی اکسیدان فراوانی دارد و از بروز سرطان­های مختلف در بدن جلوگیری می‌کند.

باعث پایین امدن اسید اوریک می‌شود.

آب کرفس نه‌ تنها کمکی به چربی سوزی نمی­ کند بلکه مضر می­باشد باعث ایجاد سنگ کلیه می‌گردد.

 

در صورت مفید بودن این مطلب، پیشنهاد میکنم مطلب گن‌ های لاغری را نیز مطالعه بفرمایید.

اشتراک گذاری:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *