رژیم غذایی هکر یا The Hacker’s Diet

پست های مرتبط

آنچه در این مقاله میخوانید
رژیم غذایی هکر یا The Hacker's Diet
آنچه در این مقاله میخوانید

رژیم غذایی هکر یا The Hacker’s Diet چیه؟

رژیم غذایی هکر یا The Hacker’s Diet (با عنوان طنز چطوری وزن و موهامونو با استرس و تغذیه نامناسب کم کنیم How to lose weight and hair through stress and poor nutrition)، یک رژیم غذایی که توسط بنیان‌گذار Autodesk جان واکر، در کتاب الکترونیکی به همین نام شرح داده شده. این رژیم تلاش می‌کنه با مدل‌سازی دقیق‌تر نحوه‌ی تأثیر کالری مصرفی و کالری سوخته شده روی وزن، به کاهش وزن کمک کنه. واکر ذکر می‌کنه که توده بدون چربی ما، موقع تلاش برای تعیین میزان وزنی که واقعاً از دست می‌دیم یا اضافه می‌کنیم، نویز سیگنال ایجاد می‌کنه و به کمک ابزار نموداری (در کتاب از Excel استفاده‌شده) به این مشکلات می‌پردازه. (۱) با دخیل کردن ورزش و از طریق شمارش کالری، می‌شه کل انرژی مصرفی رو محاسبه کرد (میزان متابولیسم پایه، اثر گرمازایی غذا و ورزش روزانه) و با کاهش کالری دریافتی یا افزایش ورزش، کاهش وزن داشت.

رژیم گرفتن به عنوان یک مسئله مهندسی

واکر رژیم غذایی رو به عنوان کاهش وزن «به عنوان یک مسئله مهندسی» توصیف می‌کنه (۱) و ادعا می‌کنه که رویکرد اون بهش امکان داد، وزن خودش رو از ۹۸ کیلوگرم به ۶۶ کیلوگرم در یک سال کاهش بده و بعد از اون ثابت نگه داره.
واکر مشکل کاهش وزن و حفظ وزن رو یک مسئله کنترل سیستمی می‌دونه و با ساده کردن مشکل به ساده‌ترین عناصر، بدن انسان رو به‌عنوان یک کیسه پلاستیکی مدل‌سازی می‌کنه که در اون متغیرهایی مثل نوع غذا، دفعات، میزان متابولیسم و حتی ورزش ناچیز در نظر گرفته می‌شن. به گفته واکر، تفاوت بین کالری دریافتی و مصرفی کلید اصلیِ (کالری مازاد منجر به افزایش وزن می‌شه، کسری کالری منجر به کاهش وزن می‌شه). برای حل این مشکل، فرد باید میزان کالری دریافتی و میزان کاهش وزن رو تحت نظر داشته باشه و تنظیمات متناسب رو برای رسیدن به هدف موردنظر انجام بده.

رژیم غذایی هکر

بدن به عنوان یک سیستم در رژیم غذایی هکر یا The Hacker’s Diet

واکر همچنین خواننده رو به مدت طولانی با فیدبک و سیستم‌های کنترل ساده آشنا می‌کند و spreadsheet هایی رو برای نشون دادن فیدبک، نوسان و هموارسازی داده‌ها برای واضح کردن استدلال‌هاش رو فراهم می‌کنه. بااینکه رژیم غذایی هکر یا The Hacker’s Diet، یک رویکرد کالری شماری نسبتاً ساده ست، هموارسازی داده‌ها (به‌ویژه میانگین متحرک نمایی) یک عنصر کلیدی در سیستم نظارت در نظر گرفته می‌شه. واکر تکنیک‌هایی رو برای هموارسازی داده‌ها با کمک اکسل یا کاغذ و مداد ارائه می‌ده تا به رژیم گیرنده اجازه بده رژیم غذایی‌اش رو با استفاده از روند بلند مدت تنظیم کنه و با نوسانات کوتاه‌مدت بر اساس احتباس آب یا عوامل دیگه دلسرد نشه.
رژیم غذایی هکر یا The Hacker’s Diet، همچنین از خط ترند به عنوان یک سیستم کنترل استفاده می‌کنه تا به رژیم گیرنده بعد از رسیدن به وزن مورد نظرش در مورد بازگشت به قبل هشدار بده. همونطور که واکر بیان می‌کنه، اکثریت قریب به‌اتفاق افرادی که وزن کم می‌کنن، درنهایت در یک زمان نسبتاً کوتاه، هر کیلوگرمی رو که از دست دادن، دوباره به دست میارن. بررسی سریع خط ترند (روند)، راه آسونی برای ایجاد تنظیمات کوچک در مصرف، فراهم می‌کنه که امکان کنترل بسیار بیشتر وزن رو برای مادام‌العمر ارائه می‌ده.

نقش ابزار در رژیم غذایی هکر یا The Hacker’s Diet

واکر از spreadsheet اکسل برای ثبت وزن و تولید نمودارها استفاده می‌کنه، اما لیستی از بسته‌های نرم‌افزاری دیگه ای رو ارائه می‌ده که می‌تونن مورد استفاده قرار بگیرن. (۲) واکر همچنین یک ردیاب و نمودارگر آنلاین رایگان در وب سایت Fourmilab خود و برنامه Eat Watch، خدمات ردیابی موبایل و نمودار گیری برای پلتفرم Palm ارائه می‌ده.

منابع

۱.https://www.fourmilab.ch/hackdiet/e4/introduction.html

۲.https://jonthysell.com/software/hackersdiet/

اشتراک گذاری:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *