پست های مرتبط

آنچه در این مقاله میخوانید
رژیم Nutrisystem
آنچه در این مقاله میخوانید

معرفی رژیم Nutrisystem

رژیم Nutrisystem ، یک برنامه کاهش وزن محبوبه که از دهه 1970 وجود داشته. فرضیه این رژیم غذایی ساده ست، برای کمک به جلوگیری از گرسنگی، شش وعده غذایی کوچک در روز بخورید، از لحاظ تئوری کاهش وزن رو آسون‌تر می‌کنه. با محدود کردن کالری در وعده‌های غذایی‌تون، می‌تونید وزن کم کنید.
برای سهولت این فرآیند، Nutrisystem وعده‌های غذایی از پیش آماده رو ارائه می‌ده. این غذاها یا منجمد یا با ماندگاری بالا هستن اما کاملاً پخته شدن و فقط نیاز به گرم کردن مجدد دارن. Nutrisystem همچنین شیک‌هایی ارائه می‌ده که می‌تونید برای میان وعده‌ها از اونا استفاده کنید. این برنامه میگه که می‌تونه به شما کمک کنه تا ۸ کیلوگرم رو در ۲ ماه کم کنید و بعضی افراد موفقیت کاهش وزن رو از طریق این رژیم غذایی گزارش کردن.

امکانات ارائه شده در اپلیکیشن رژیم Nutrisystem

  1. پیگیری کردن با برنامه Nutrisystem سفارشی شما همگام شده.
  2. چالش‌های سرگرم کننده برای اینکه پیگیری وزنتون رو جالب کنه و جوایز انحصاری ارائه می‌ده.
  3. یادآوری روزانه و بررسی آسون واقعیت برای سؤالات رژیم غذایی.
  4. انواع آیتم‌های منو با سفارش کارتِ در برنامه.

نحوه کارکرد Nutrisystem به چه صورتی هست؟

روش سیستم Nutrisystem یک برنامه 4 هفته‌ایِ. بااین‌حال، می‌تونید برنامه 4 هفته‌ای رو هرچند بار که بخواین تکرار کنید. در Nutrisystem، باید شش وعده غذایی کوچک در روز بخورید، صبحانه، ناهار، شام و سه میان وعده. تعدادی از این‌ها وعده‌های غذایی منجمد یا شیک‌های ارائه شده توسط Nutrisystem هستن.
هفته اول با بقیه برنامه کمی متفاوتِ. در این هفته، سه وعده غذایی، یک میان وعده و یک شیک مخصوص Nutrisystem در روز می‌خورید. این ظاهراً بدن شما رو برای موفقیت در کاهش وزن آماده می‌کنه.

بااین‌حال، در طول 3 هفته باقیمانده، شما باید شش بار در روز غذا بخورید. برای وعده‌های غذایی و میان‌ وعده‌هایی که توسط Nutrisystem ارائه نمی‌شن، این شرکت توصیه می‌کنه که گزینه‌های بدون چربی، کم‌کالری و کم ‌سدیم رو انتخاب کنید.
همچنین هر هفته، درمجموع مجاز هستید تا هشت وعده غذایی منعطف، دو صبحانه، دو ناهار، دو شام و دو میان وعده رو که ممکنه برای کاهش وزن ایده‌آل نباشن، اما بخشی از تعطیلات یا مناسبت خاص هستن رو مصرف کنید.
همچنین می‌تونید از برنامه رایگان NuMi ارائه شده توسط Nutrisystem برای راهنمایی برنامه‌ریزی مصرف غذا استفاده کنید.

برنامه‌های تخصصی در رژیم Nutrisystem

درواقع، Nutrisystem چندین برنامه غذایی رو برای برآورده کردن نیازهای غذایی مختلف ارائه می‌ده. علاوه بر این، هر برنامه غذایی دارای سطوح قیمت‌گذاری به شکل زیر هست که شما می‌تونید با توجه به نیازتون برنامه غذایی‌تون رو انتخاب کنید.

  • پایه: کم‌هزینه ترین، هر هفته ۵ روز غذا ارائه می‌ده
  • مخصوص شما: محبوب‌ترین، هر هفته ۵ روز غذا رو همراه با گزینه‌های سفارشی سازی ارائه می‌ده
  • خاص: گران‌ترین، هر هفته ۷ روز غذا همراه با گزینه‌های سفارشی سازی ارائه می‌ده

برنامه‌های غذایی ارائه شده توسط Nutrisystem عبارت‌اند از

  • طرح استاندارد Nutrisystem: این طرح زنان رو هدف قرار می‌ده و شامل انواع وعده‌های غذایی و میان وعده‌های محبوبه.
  • طرح مردانه Nutrisystem Men’s: این برنامه حاوی میان وعده‌های اضافی در هفته ست و شامل وعده‌هاییِ که برای اکثر مردان جذاب تره.
  • طرح Nutrisystem D: این طرح برای افرادیِ که دیابت نوع 2 دارن و شامل وعده‌های غذایی سرشار از پروتئین و فیبر داره، با تمرکز بر غذاهایی که باعث افزایش سریع قند خون نمی‌شن.
  • طرح گیاهخواری: این برنامه غذایی حاوی گوشت نیست اما حاوی محصولات لبنی هستش، بنابراین برای وگان ها مناسب نیست.

آیا رژیم Nutrisystem می‌تونه به کاهش وزن کمک کنه؟

درواقع رژیم Nutrisystem، مثل اکثر برنامه‌های رژیم غذایی می‌تونه به کاهش وزن کوتاه مدت کمک کنه. اگه رژیم غذایی رو به‌دقت دنبال کنید، کالری دریافتی روزانه شما به‌طور متوسط بین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ کالری خواهد بود که برای اکثر افراد، شرایط کالری منفیِ که منجر به کاهش وزن می‌شه. وب سایت رژیم Nutrisystem، بیان می‌کنه که در صورت پیروی از رژیم غذایی می‌تونید انتظار کاهش 0.5 تا 1 کیلوگرم در هفته رو داشته باشید، اما می‌تونید تا 8 کیلوگرم سریع وزن کم کنید.
این یافته بر اساس نتایج یک مطالعه ست که توسط Nutrisystem تأمین مالی شده بوده و در یک مجله علمی با داوری متخصصانه منتشر نشده بوده. در این مطالعه که روی 84 بزرگ‌سال بوده، افرادی که از رژیم Nutrisystem ، استفاده می‌کردن دو برابر بیشتر از افرادی که از رژیم غذایی با رویکردهای غذایی برای توقف فشارخون بالا (DASH) استفاده می‌کردن، بعد از 4 هفته وزن کم کردن. (۱)
همین مطالعه نشون داد که میانگین کاهش وزن بعد از 12 هفته در رژیم Nutrisystem، هشت کیلوگرم بوده. (۱)
یک مطالعه روی 69 بزرگ‌سال مبتلا به دیابت نوع 2 نشون داد که افرادی که رژیم Nutrisystem رو دنبال می‌کردن، در مدت 3 ماه وزن بیشتری نسبت به گروه کنترلی که در مورد دیابت آموزش دیدن اما برنامه غذایی تخصصی دریافت نکردن، کم کردن. (۲)
بااین‌حال، تحقیقات در مورد حفظ وزن طولانی مدت بعد از انجام رژیم Nutrisystem وجود نداره.

راهنمای غذایی رژیم Nutrisystem

سیستم Nutrisystem، انتخاب‌های کم‌چرب، کم‌کالری و فیبر بالا رو تشویق می‌کنه. در این رژیم باید از غذاهایی که کالری و چربی زیادی دارن اجتناب کنید.
وقتی که در Nutrisystem هستید، اکثر وعده‌های غذایی و میان وعده‌های شما براتون تهیه می‌شن.
در برنامه‌های پایه، شما چهار وعده غذایی صبحانه، ناهار، شام و یک میان وعده، به مدت ۵ روز در هفته دریافت خواهید کرد. به این ترتیب، شما باید هر روز دو میان وعده به مدت ۵ روز و همچنین هر شش وعده غذایی رو برای ۲ روز باقیمانده هر هفته اضافه کنید.
در برنامه‌های «خاص»، چهار وعده غذایی برای هر روز هفته دریافت خواهید کرد، بنابراین فقط باید هر روز دو میان وعده اضافی تهیه کنید.

غذاهایی که می‌شه در رژیم Nutrisystem مصرف کرد کدام هستن؟

  • پروتئین‌ها: گوشت بدون چربی، حبوبات، آجیل، دانه‌ها، توفو، جایگزین‌های گوشت
  • میوه‌ها: سیب، پرتقال، موز، توت‌فرنگی، زغال‌اخته، تمشک، گوجه‌فرنگی، آووکادو
  • سبزیجات: سبزی سالاد، اسفناج، کلم پیچ، کلم بروکلی، گل‌کلم، هویج، کلم، مارچوبه، قارچ، شلغم، تربچه، پیاز
  • چربی‌ها: اسپری پخت‌وپز، اسپری‌های گیاهی (کم‌کالری) یا روغن
  • لبنیات: شیر بدون چربی یا کم‌چرب، ماست‌های کم‌چرب، پنیرهای کم‌چرب
  • کربوهیدرات‌ها: نان سبوس‌دار، پاستا غلات کامل، سیب‌زمینی شیرین، برنج قهوه‌ای، جو دوسر

کلام آخر

رژیم Nutrisystem ، یک برنامه غذایی طولانی مدتِ که وعده‌های غذایی از قبل آماده شده رو ارائه می‌ده. راحته و ممکنه منجر به کاهش وزن کوتاه مدت، همراه با بهبود کنترل قند خون بشه. بااین‌حال، می‌تونه گرون و بیش از حد محدود کننده هم باشه. اگه از رژیم غذایی وگان، بدون لبنیات یا بدون گلوتن پیروی می‌کنید، این رژیم براتون مناسب نیست و وعده‌های غذایی و میان‌ وعده‌های این سیستم تغذیه‌ای هم خیلی فرآوری شده هستن.
بااینکه بعضی از افراد کاهش وزن رو با رژیم Nutrisystem موفقیت‌آمیز می‌دونن، اما راه‌های پایدارتر دیگه ای برای کاهش وزن و حفظ اون وجود داره.

منابع

۱.https://content.nutrisystem.com/pdf/13lb7in-study.pdf

۲.https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19820280/

اشتراک گذاری:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *