سیستم تمرینی REP TARGETING

پست های مرتبط

آنچه در این مقاله میخوانید
سیستم تمرینی REP TARGETING
آنچه در این مقاله میخوانید

سیستم تمرینی REP TARGETING

سلام من پویا بیات هستم و میخواهم در این مقاله سیستم تمرینی REP TARGETING را به شما آموزش بدهم.

هر بدنساز یا وزنه برداری با یه هدفی ورزش می‌کند. خیلی از آن‌ها می‌خواهند تناسب اندام داشته باشند، قدرتشان افزایش پیدا کند و عضلات بزرگتری داشته باشند. دستیابی به چنین اهدافی بدون یک برنامه خوب، آسان نیست. بنابراین، قبل از شروع باید یک برنامه تمرینی مناسب تهیه یا برنامه ریزی شود. برنامه ها را می‌شود طوری طراحی کرد تا به اهداف خاصی مانند کات یا حجم عضلات دست پیدا کنید.


سیستم تمرینی REP TARGETING چیست

روش های مختلفی برای تمرین با در نظر گرفتن این نوع نتایج وجود دارد. به عنوان مثال، برای دستیابی به عضلات بدون چربی و توده عضلانی مورد نظر، می‌توانید از سیستم تمرینی REP TARGETING استفاده کنید. اساساً، تمرینات سیستم تمرینی REP TARGETING ، برنامه های تمرینی هستن که در آن‌ها شما برای یک حرکت یک مقدار تکرار کلی را در نظر می‌گیرید و بعد به تدریج این تعداد تکرارها را افزایش می‌دهید. سیستم ۱۰۰ تکراری یکی از این دسته تمرینات است.


نحوه اجرای سیستم تمرینی Rep Targeting

به عنوان مثال حرکت شنا را در نظر بگیرید. شما برنامه ریزی می‌کنید که ۵۰ تکرار انجام بدهید. حرکت را شروع می کنید. بنا به توانایی خود حدود ۳۰ تکرار را می‌توانید اجرا کنید و بعد به ناتوانی می‌رسید. حدود ۱۰ – ۲۰ ثانیه استراحت می کنید و دوباره حرکت را انجام می‌دهید. اکنون ۱۵ تکرار انجام می‌دهید و به ناتوانی می‌رسید. مجدد استراحت ۱۰ – ۲۰ ثانیه‌ای می‌کنید و سپس ۵ تکرار نهایی را انجام می‌دهید.

یک مدل دیگر استراحت هم وجود دارد که شما در آن بسته میزان تکرارهای باقیمانده استراحت می‌کنید. مثلا در مثال بالا، بعد از ۳۰ تکرار اول، ۲۰ تکرار تا رسیدن به ۵۰ تکرار باقی می‌ماند، پس ۲۰ ثانیه استراحت می‌شود و سپس ۱۵ تکرار را می‌شود انجام بدهیم. بعد از این ۱۵ تکرار، ۵ تکرار به ۵۰ تکرار هدف باقی می‌ماند و فرد حق ۵ ثانیه استراحت دارد و ….

در سیستم تمرینی REP TARGETING ، می‌شود در کمترین زمان، تعداد تکرارهای معادل با سیستم‌های متداول انجام داد. برای مثال ۴۰ تکرار به جای ۱۰×۴ بارفیکس. البته بدلیل کم بودن زمان استراحت، امکان دارد وزنه‌ی مورد استفاده سبک‌تر از حالت عادی انتخاب شود.


پرسش های رایج

سیستم تمرینی REP TARGETING با چه هدفی انجام می شود؟

از سیستم تمرینی REP TARGETING هم برای افزایش حجم و هم چربی سوزی استفاده می‌شود.

 

نویسنده : پویا بیات

اگر این مقاله برای شما مفید بود، پیشنهاد میکنم سیستم تمرینی HST را هم مطالعه بفرمایید.

اشتراک گذاری:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *