رژیم غذایی ۱۰۰ یا The 100

رژیم غذایی “The 100” یا "100"
آنچه در این مقاله میخوانید

رژیم غذایی 100 یا The 100 چیست؟

رژیم غذایی 100 یا The 100 ، با محدود کردن مصرف کالری قندها به ۱۰۰ کالری در روز برای کاهش وزن سریع، معرفی‌شده. می‌تونید ایده کلی را از عنوان کتاب جورج کروز، The 100 فقط کالری قندها رو بشمارید و کاهش وزن تا 18 پوند داشته باشید. در دو هفته.
The 100: Count Only Sugar Calories and Lose Up to 18 Lbs. in Two Weeks.

رژیم غذایی 100 یا The 100، اساساً یک رژیم غذایی فوق‌العاده کم کربوهیدراتِ. ممکنه به‌خوبی با اون وزن از دست بدید، اما حفظ وزن طولانی‌مدت دشوار خواهد بود. اگه یک رژیم غذایی پر از محدودیت‌های ناپایدار باشه، وزنی که به‌سرعت از بین می‌ره، سریعاً بر می‌گرده.

رژیم غذایی 100 یا The 100 تمام کالری قند رو به‌حساب میاره؟

رژیم غذایی 100 یا The 100 ، فقط به شکر تصفیه‌شده یا افزوده اشاره نمی‌کنه به معنای تمام قندهاییِ که از کربوهیدرات‌ها به دست میاد، ازجمله اونایی که به‌طور طبیعی در میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات و غلات کامل وجود دارن. محتوای فیبر و پروتئین در نظر گرفته نمی‌شن.

تعداد گرم کربوهیدرات کل چیزی هست که در تعیین تعداد کالری قند مهمِ؛ بنابراین در رژیم غذایی 100 یا The 100، کالری قند موجود در یک غذا به این صورت محاسبه می‌شود، کل گرم کربوهیدرات ×۴ =کالری قند.

رژیم غذایی صد

غذاهای سالم واقعاً چقدر کالری قند دارن؟

در اینجا چند نمونه از کل گرم کربوهیدرات موجود در برخی از غذاهای سالم آورده شده که به کالری قند تبدیل‌شده.

  • سیب سایز متوسط (قطر ۳ اینچ) در کل حدود ۲۰ گرم کربوهیدرات داره، این یعنی ۸۰ کالری قند.
  • موز متوسط ۳۰ گرم داره.۱۲۰ کالری قند که بیش‌ازحد محسوب می‌شه.
  • نصف فنجان برنج قهوه‌ای پخته‌شده دانه‌متوسط ۲۲ گرم داره، ۸۸ کالری قند.
  • نصف فنجان لوبیا سیاه پخته ۲۰ گرم داره، ۸۰ کالری قند.
  • ماست ساده بدون چربی (ظرف ۱.۸ اونس) ۱۷ گرم داره، ۶۸ کالری قند.

همین‌طور که می‌بینید، برای اینکه شما بیش‌ازحد مجاز کالری روزانه قند مصرف کنید، کار زیادی لازم نیست!

کنترل کربوهیدرات‌ها چقدر اهمیت دارن؟

اکثر آمریکایی‌ها در خوردن کربوهیدرات‌ها زیاده‌روی می‌کنن، بنابراین در نظر داشتن کربوهیدرات‌های مصرفی قطعاً ایده خوبیِ؛ اما داشتن یک رژیم غذایی متعادل مهم‌ترِ و همچنین کنترل وعده غذایی از اون مهم‌تر هست. شما می‌تونید وزنتونُ با خوردن تقریباً هر چیزی کنترل کنید فقط اصلاً نباید پرخوری کنید.

جمع‌بندی نهایی

رژیم غذایی 100 یا The 100 خطرناک نیست، اما تمام عناصر موردنیاز برای یک رژیم غذایی سالم رو تأمین نمی‌کنه. از دست دادن سریع چربی هم بر الکترولیت‌ها و تعادل بدن شما تأثیر می‌ذاره. به همین دلیلِ که قبل از شروع یک رژیم غذایی فوق‌العاده کم کربوهیدرات مثل این باید با پزشکتون مشورت کنید. البته توجه کنید که اون وزن اولیه که به‌طور سریع از دست می‌دید، وزن آب بدنه و به‌محض شروع دوباره یک رژیم متداول و عادی بر می‌گرده.

کربوهیدرات‌ها، چربی‌های سالم و پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی که از میوه‌ها و سبزیجات فراوان دریافت می‌کنید، همگی بخشی از یک رژیم غذایی خوب هستن و همین‌طور قند طبیعی؛ بنابراین به‌جای رژیم‌های شدید، به شما توصیه می‌کنیم که وزنتونُ با خیال راحت و به‌تدریج کاهش بدید. ۰.۵ تا ۱ کیلوگرم در هفته و شانس بسیار بیشتری برای جلوگیری از بازگشت وزن خواهید داشت.

اشتراک گذاری:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *