آیا هنگام سرماخوردگی ورزش کنیم؟

آیا هنگام سرماخوردگی ورزش کنیم؟
آنچه در این مقاله میخوانید

آیا هنگام سرماخوردگی تمرین کنیم؟

آیا هنگام سرماخوردگی عطسه و سرفه می‌کنید، نباید به باشگاه بروید؟ آیا رفتن به باشگاه در زمان بیماری ایراد دارد؟ اولین چیزی که باید بگوییم این است که فعالیت بدنی خفیف تا متوسط معمولاً موقع سرماخوردگی‌های معمول و بدون تب خوب است. ورزش حتی ممکن است با باز کردن راه‌های بینی و رفع موقتی احتقان بینی، احساس بهتری به شما بدهد.

اما یادتان باشد فعالیت بدنی با ورزش سنگین فرق می‌کند، ورزش سنگین باعث می‌شود بدن بیشتر دچار التهاب و استرس شده و وقتی شما سرما خوردید بدنتان دچار التهاب و استرس است، با ورزش سنگین شما آن را فقط تشدید می‌کنید و هم خودتان در زمان سرماخوردگی نمی‌توانید ریکاوری کنید و هم سرماخوردگی شما بیشتر می‌شود. یادتان باشد بدن‌سازی جزو ورزش‌های سنگین به‌حساب می‌آید.

آیا هنگام سرماخوردگی ورزش کنیم؟

سرماخوردگی و ورزش

به‌عنوان یک راهنمایی کلی برای ورزش و بیماری، این را در نظر بگیرید: اگر همه‌ی علائم «بالای گردن» باشد، فعالیت جسمی سبک (مثل پیاده‌روی) معمولاً خوب است و مشکلی ندارد، این علائم شامل مواردی می‌باشد که شما ممکن است با سرماخوردگی داشته باشید، مثل آبریزش بینی، احتقان بینی، عطسه یا گلودرد جزئی. اگر این علائم را داشته باشید حتماً شدت و طول تمرین خود را کاهش دهید.

مثلاً به‌جای اینکه بدوید، پیاده‌روی کنید. اگر علائم و نشانه‌های شما در «پایین گردن» هستند، مثل احتقان قفسه سینه، سرفه‌های شدید یا معده ناراحت، اصلاً ورزش نکنید. علاوه بر این اگر تب دارید یا خستگی و بدن‌درد کلی، بازهم قید ورزش را بزنید. اول اجازه دهید بدنتان راهنمای شما باشد. اگر احساس کوفتگی و خستگی دارید، استراحت کنید نگران نباشید با چند روز استراحت عضله از دست نمی‌دهید.

یادتان باشد ورزش سنگین موقع سرماخوردگی علاوه بر اینکه برای خودتان خوب نیست و نتیجه مثبتی برای شما ندارد شما سرماخوردگی را به اعضای دیگر باشگاه انتقال خواهید داد.

منبع

1-https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/fitness/ex-۲۰۰۵۸4۹4-pert-answers/exercise/faq

در صورت مفید بودن این مطلب، پیشنهاد میکنم مطلب قفل کردن مفصل حین اجرای حرکات را نیز مطالعه بفرمایید.

اشتراک گذاری:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *