آیا هنگام سرماخوردگی ورزش کنیم؟

پست های مرتبط

آنچه در این مقاله میخوانید
آیا هنگام سرماخوردگی ورزش کنیم؟
آنچه در این مقاله میخوانید

سرماخوردگی و بدنسازی

آیا در زمان سرماخوردگی تمرین کنیم؟

آیا هنگام سرماخوردگی عطسه و سرفه می­ کنید، نباید به باشگاه بروید؟ آیا رفتن به باشگاه در زمان بیماری ایراد دارد؟ اولین چیزی که باید بگوییم این است که فعالیت بدنی خفیف تا متوسط معمولاً موقع سرماخوردگی­های معمول و بدون تب خوب است. ورزش حتی ممکن است با باز کردن راه­های بینی و رفع موقتی احتقان بینی، احساس بهتری به شما بدهد.

اما یادتان باشد فعالیت بدنی با ورزش سنگین فرق می­ کند، ورزش سنگین باعث می­ شود بدن بیشتر دچار التهاب و استرس شده و وقتی شما سرما خوردید بدنتان دچار التهاب و استرس است، با ورزش سنگین شما آن را فقط تشدید می­ کنید و هم خودتان در زمان سرما خوردگی نمی­ توانید ریکاوری کنید و هم سرما خوردگی شما بیشتر می­شود. یادتان باشد بدن­سازی جزو ورزش ­های سنگین به حساب می ­آید.

آیا هنگام سرماخوردگی ورزش کنیم؟

 

به عنوان یک راهنمایی کلی برای ورزش و بیماری ، این را در نظر بگیرید: اگر همه­ ی علائم “بالای گردن” باشد، فعالیت جسمی سبک (مثل پیاده­روی) معمولاً خوب است و مشکلی ندارد ،این علائم شامل مواردی می­ باشد که شما ممکن است با سرماخوردگی داشته باشید ، مثل آبریزش بینی ، احتقان بینی ، عطسه یا گلودرد جزئی. اگر این علائم را داشته باشید حتما شدت و طول تمرین خود را کاهش دهید.

مثلاً به جای اینکه بدوید، پیاده­روی کنید. اگر علائم و نشانه­های شما در “پایین گردن” هستند ، مثل احتقان قفسه سینه ، سرفه­ های شدید یا معده ناراحت ، اصلاً ورزش نکنید. علاوه بر این اگر تب دارید یا خستگی و بدن درد کلی، باز هم قید ورزش را بزنید. اول اجازه دهید بدنتان راهنمای شما باشد. اگر احساس کوفتگی و خستگی دارید ، استراحت کنید نگران نباشید با چند روز استراحت عضله از دست نمی­ دهید.

یادتان باشد ورزش سنگین موقع سرماخوردگی علاوه بر اینکه برای خودتان خوب نیست و نتیجه مثبتی برای شما ندارد شما سرماخوردگی را به اعضای دیگر باشگاه انتقال خواهید داد.

1-https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/fitness/ex-۲۰۰۵۸4۹4-pert-answers/exercise/faq

در صورت مفید بودن این مطلب، پیشنهاد میکنم مطلب قفل کردن مفصل حین اجرای حرکات را نیز مطالعه بفرمایید.

اشتراک گذاری:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *