ویتامین ب۷ Vitamin B7

پست های مرتبط

آنچه در این مقاله میخوانید
ویتامین ب۷ Vitamin B7
آنچه در این مقاله میخوانید

ویتامین B7 یا بیوتن چیست؟

سلام من پویا بیات هستم و در بحث ویتامین‌ها امروز میخوام درباره ویتامین B7 صحبت کنم.

ممکنه ویتامین B7 رو با نام عمومی بیوتین بشناسید.

این ویتامین رو با اسم های ویتامین اچ H / ویتامین BW / و فاکتور X هم میشناسن پس اگر جای دیگه این اسم ها رو دیدین تعجب نکنید!

ویتامین B7 زیر گروه ویتامین های B و محلول در آب هستش که به طور طبیعی در برخی از غذاها و همچنین در مکمل ها پیدا میشه.بیوتین نقش مهمی در کمک به آنزیم ها برای تجزیه چربی ها، کربوهیدرات ها و پروتئین ها در غذا داره و همچنین به تنظیم سیگنال های ارسال شده توسط سلول ها و فعالیت ژن ها کمک می کنه.(۱)

ویتامین B7 در چه غذاهایی است؟

منابع غذایی حاوی این ویتامین:

  • جگر گاو
  • تخم مرغ(پخته)
  • ماهی سالمون
  • آووکادوها
  • سیب زمینی شیرین
  • مغزها و دانه ها (آجیل): بادام . بادام زمینی . گردو
  • سویا و سایر حبوبات
  • گل کلم
  • قارچ

گرما خاصیت و اثر این ویتامین را از بین میبرد پس از حرارت و پختن زیاد این غذاها خودداری بشه.


مقادیر توصیه شده

شاخصRDA :(توصیه میزان مجاز در رژیم غذایی) برای بیوتین وجود نداره چون شواهد کافی برای نشون دادن میزان روزانه مورد نیاز اکثر افراد سالم موجود نیست. در عوض، یک سطح AI (میزان مصرفی مناسب) وجود داره که فرض میشه کفایت تغذیه ای رو تضمین می کنه.
شاخص AI: میزان مصرف مناسب بیوتین برای مردان و زنان 19 سال به بالا و برای زنان باردار روزانه 30 میکروگرمه. زنان شیرده روزانه به 35 میکروگرم نیاز دارن.
شاخص UL: بالاترین سطح قابل تحمل (UL)، حداکثر دوز روزانه ایه که بعیده عوارض جانبی نامطلوبی در جمعیت عمومی ایجاد کنه. UL برای بیوتین وجود نداره چون گزارشات نشون دهنده اثرات منفی مصرف زیاد اون نیستن.

ویتامین b7


ویتامین B7 و سلامتی

مکمل های بیوتین اغلب به عنوان درمانی برای ریزش مو و تقویت مو، پوست و ناخن تبلیغ میشن.درسته که کمبود بیوتین مطمئناً می تونه منجر به ریزش مو و مشکلات پوستی یا ناخن بشه، اما شواهدی که نشون دهنده مزایای مصرف مکملی باشه، وجود نداره. تعداد انگشت شماری از گزارشات موردی و آزمایشات کوچک مزایایی رو نشون دادن، اما طرح های این مطالعه ها دارای ضعف هایی هستن:

تشخیص نوع بیماری موها متفاوت بوده یا اصلاً ذکر نشده. محققان همچنین اشاره کردن که برخی شرایط ریزش مو مانند آلوپسی می تونه خود به خود و بدون درمان برطرف بشه، بنابراین مشخص نیست که مکمل های بیوتین به طور خاص باعث رشد مجدد میشن. (۲)
این مطالعات سطح اولیه بیوتین خون شرکت کنندگان رو اندازه گیری نکردن تا مشخص بشه که اونا سطوح نرمال یا کمبود داشتن برخی تحقیقات نشون میدن که مکمل های بیوتین ممکنه توی افرادی که کمبود مواد مغذی دارن بیشترین فایده رو داشته باشه.با این حال باز هم مطالعات کافی که میزان بیوتین رو قبل و در طول مکمل برای اندازه گیری این نتیجه سنجیده باشن وجود نداره. (۳)، (۴)
تا به امروز، هیچ مطالعه ای منتشر نشده که نشون بده مکمل های بیوتین برای رشد موها و ناخن ها در سطوح بیوتین طبیعی در بدن مفید هستن. ( ۲)، (۵ )
علیرغم شواهد غیرقطعی مکمل های بیوتین همچنان محبوب هستند. بین سالهای ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۶، نسبت مصرف کنندگان مکمل تقریباً سی برابر افزایش پیدا کرد. (۶)
در نوامبر 2017، سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) بر اساس گزارشات احتمال تداخل مکمل های بیوتین با آزمایشات آزمایشگاهی خون رو بیان کرد و نسبت به ایجاد نتایج نادرستی هشدار داد بسته به آزمایش، دوزهای بالا باعث افزایش یا کاهش غلظت خون میشن این بر نتایج آزمایشگاهی برخی هورمون ها مثل هورمون تحریک کننده تیروئید و ویتامین D و همچنین نشانگر زیستی برای حملات قلبی به نام تروپونین تأثیر گذاشته. (۷)
گزارش های موردی از این اتفاق در افرادی که مقدار بیوتین بسیار بالاتر از سطح AI (30 میکروگرم روزانه یا 0.03 میلی گرم) که دوزهای معمول در مکمل ها (10-300 میلی گرم) وجود دارن رخ داده بود.
بیوتین اغلب به مولتی ویتامین ها و مکمل های مو/ناخن/پوست اضافه میشه. FDA توصیه می کنه که افراد در هر شرایط همیشه پزشکشونو از همه مکمل ها و دوزهایی که مصرف می کنن مطلع کنن.


منابع

۱.https://ods.od.nih.gov/factsheets/Biotin-HealthProfessional/

۲.https://www.jaad.org/article/S0190-9622(18)32362-4/abstract

۳.https://www.jaad.org/article/S0190-9622(18)30204-4/abstract

۴.https://insights.ovid.com/american-academy-dermatology/jaade/2018/12/000/reply-response-rethinking-biotin-therapy-hair-nail/50/00004725

۵.https://www.karger.com/Article/Abstract/462981

۶.https://jamanetwork.com/journals/jama/article-abstract/2769254

۷.https://www.fda.gov/medical-devices/safety-communications/fda-warns-biotin-may-interfere-lab-tests-fda-safety-communication

اشتراک گذاری:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *