بررسی تست بادی آنالیز

پست های مرتبط

آنچه در این مقاله میخوانید
بررسی تست بادی آنالیز
آنچه در این مقاله میخوانید

مقدمه

آنالیز بدن یا بادی کامپوزیشن نشان دهنده درصد چربی بدن، میزان آب، پروتئین، میزان اضافه وزن و یا کمبود وزن و WHR هستش. این سنجش با استفاده از فرمول و یا دستگاه آنالیز بدن انجام میشه.

به کمک دستگاه‌های آنالیز بدن می‌توان به میزان دقیق آب بدن، چربی و عضله بدن به تفکیک توزیع هر کدام در نواحی مختلف پی برد و برنامه ی تغذیه ای و ورزشی دقیق تری برای فرد تنظیم کرد.

گاهی اوقات از عدد روی ترازو نمیشه میزان تغییرات فرد رو تشخیص داد چون از روی عدد نمیشه تغییرات داخلی بدن رو تشخیص داد.پس بهترین راه برای ارزیابی بدنی فرد استفاده از تست بادی آنالیز هست که با هم میخوایم قسمت های مختلف یه نمونه از تست بادی آنالیز رو بررسی کنیم.

قسمت اول Body Composition Analysis

در این قسمت موارد زیر رو میبینید:

  • میزان آب بدن
  • پروتئین عضلات
  • املاح استخوان ها و املاح موجود در مایعات بدن
  • توده چربی بدن
  • وزن بدن

بادی آنالیز


قسمت دوم Muscle Fat Analysis

ردیف اول وزن بدن که با توجه به ستونی که توش قرار گرفته به میزان اون از نظر کمبود وزن،نرمال بودن وزن یا اضافه وزن پی میبرین

بخش دوم یا SMM مقدار وزن عضلات اسکلتی بدن به کیلوگرم را نشان میده. عضلات اسکلتی همان عضلاتیه که به عضلات سینه‌ایی. بازو. شانه و زیربغل و چهارسر و… شناخته میشن.

دربخش سوم مقدار وزن توده چربی به کیلوگرم نشون داده شده.

بادی أنالیز


قسمت سوم Obesity Analysis

قسمت اول BMI نشون داده شده که معیار مهمی برای اندازه گیری تناسب قد و وزن افراده و به کمکش میشه میزان افزایش یا کمبود وزن رو تشخیص داد.

قسمت دوم درصد چربی بدن رو نشون میده که کمک زیادی برای تعیین کالری مصرفی روزانه هستش.

بادی آنالیز


قسمت چهارم Segmental Lean Analysis

در این بخش میشه تناسب بین اندام‌ ها رو دید که بشه مقدار عضلات و اندازه بین دست‌ها و پا را باهم مقایسه کرد و درصورت کم بودن به نسبت دست یا پای دیگه برای برنامه‌ریزی تمرینی روی آن تمرکز بیشتری کرد.

بادی آنالیز


قسمت پنجم Body Composition History

توی این بخش میتونید تاریخچه بادی آنالیزهایی که گرفتید و روند تغییرات رو مشاهده و مقایسه کنید.

بادی أنالیز


قسمت ششم InBody Score

نمره کلی که دستگاه بهتون میده بر اساس آنالیزی که از شما کرده.هر چند این نمره دهی از صد هست ولی برای ورزشکارای حرفه ای که عضله بدنشون زیاده میتونه نمره بالاتر از صد هم نشون بده.

توی قسمت پایینی هم میزان تغییراتی که باید در بدنتون بوجود بیارید توی بحث وزن،میزان چربی و مقدار عضله رو نشون میده.

بادی آنالیز


قسمت هفتم Body Balance Evaluation

بخش اول تعادل بدن در بخش های بالا و پایین بدن و تشخیص بر اساس بالانس،کمی غیر بالانس و بسیار غیر بالانس.

بخش دوم میزان چربی بر اساس کیلوگرم در ۵نقطه بدن.

بادی آنالیز


قسمت هشتم

قسمت اول مایع درون سلولی:حدود ۲۸ لیتر از ۴۲ لیتر مایع بدن درون ۱۰۰ تریلیون سلول آن قرار دارد و به کل آن مایع داخل سلولی می گویند.

قسمت دوم مایع خارج سلولی:به مجموعه تمام مایعات بیرون از سلول ها ٬ مایع خارج سلولی می گویند. مجموع این مایعات حدود ۲۰ درصد از وزن بدن را تشکیل می دهد.

قسمت سوم متابولیسم پایه بدن:میزان کالری است که بدن شما به آن نیاز دارد که در حالت استراحت، عملکرد طبیعی و پایه‌ای خود را انجام دهد.

قسمت چهارم نسبت کمر به باسن:نسبت دور کمر به دور باسن شاخصی برای تعیین میزان چاقی یا لاغری افراد است که در زنان و مردان متفاوت است.

قسمت پنجم توده سلول عضلانی:بافت ماهیچه ای مجموعه ای از سلول ها هستند که با انقباض و انبساط خود سبب سهولت در حرکت بخش های مختلف بدن می شوند.

قسمت ششم شاخص عضلات اسکلتی

WHOLE BODY PHESE ANGLE:زاویه فاز کل بدن که هرچی عددش بیشتر باشه بهتره.یکی از پارامترهایی که واسه تشخیص سن واقعی بدن استفاده میشه.

IMPENDANCE:مقاومت ظاهری که بررسی آنالیز ترکیب بدن بر اساس مقاومت در برابر جریان الکتریکیه.

بادی آنالیز


نکته

این عکس بادی آنالیز تزئینی بود رفقا

یه مورد رو ننوشته بود که بعضی دستگاه‌های دیگه مینویسن به اسم RECOMMENDED CALONE INTAKE این قسمت نشون میده کالری مورد نیاز بدن شما چقدر هست

امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه.

اشتراک گذاری:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *