پست های مرتبط

آنچه در این مقاله میخوانید
سیستم تمرینی VT
آنچه در این مقاله میخوانید

سیستم تمرینی VT

سلام من پویا بیات هستم و می خواهم در این مقاله سیستم تمرینی VT را به شما آموزش بدهم. (Volume Training)

سیستم تمرینی VT شامل مقادیر بسیار زیادی ست و تکرار برای هر گروه عضلانی می­ باشد. این مقدار بین ۳ الی ۱۰ ست برای هر حرکت متغیر بوده و برای هر گروه عضلانی بین ۱۰ الی ۴۰ ست با دامنه­ ی تکرار ۱۰ الی ۳۰ در نظر گرفته می­ شود. ایده­ آل ترین چیدمان، برای تمرین دادن عضلات کوچک ۱۰ الی ۱۶ ست و برای عضلات بزرگتر ۱۴ الی ۲۸ ست می­ باشد.

سیستم تمرینی vt


نحوه اجرا

بهتر است در چینش سیستم تمرینی VT هر حرکت را بین ۳ الی ۷ ست تکرار انجام داد و تعداد تکرارها برای هر ست بین ۱۰ الی ۱۵ باشد. تعداد جلسات تمرین در این روش نیز بین ۴ الی ۶ جلسه در هفته در نظر گرفته می­ شود. این تمرینات بیشتر فیبرهای عضلانی کند انقباض و تند انقباض اکسایشی را درگیر می­ کنند و کمتر فیبرهای تند انقباض را هدف قرار می­ دهند.

به همین منظور نباید به صورت بلند مدت و مداوم از این سیستم استفاده کرد زیرا در تمرینات بدنسازی برای رسیدن به حداکثر بازدهی موجود، درگیر شدن تمام فیبرهای عضلانی بدن الزامی می­ باشد. در نظر داشته باشید که این سیستم تمرینی را می­ توان در قالب سیستم­ های دیگر نظیر جاینت ست، تری ست، سوپرست و FST۷ اجرا نمود.

این سیستم تمرینی نباید در بلند مدت استفاده شود و استفاده بیش از حد از این روش می تواند منجر به تمرین زدگی شود. توصیه می شود این سیستم را برای دوره های ۶ هفته ای طراحی کنید و بعد از پایان دوره سیستم تمرین خود را تغییر دهید تا بتوانید تمام فیبرهای عضلانی را در طول تمزین خود درگیر کنید.

هدف سیستم تمرینی سیستم تمرینی VT

سیستم تمرینی VT ، روش تمرینی با حجم و سرعت‌بالا بوده و باعث سوخت‌وساز بیشتر بدن می‌شود و کمک بسیاری به رشد و گسترش بهتر عضلات می‌کند. همچنین به ارتقا قدرت، شکل‌گیری و استقامت عضلات کمک می‌کند.

سیستم تمرینی VT مناسب کدام گروه ورزشکاران است؟

تمام ورزشکارانی که سابقه بسیاری در تمرینات حجم بالا داشته و بدن آماده‌ای دارند می‌توانند سیستم تمرینی VT را اجرا کنند، ولی این روش به هیچ عنوان مناسب مبتدی‌ها نیست.

ورزشکاری که تصمیم به شرکت در مسابقات بدن‌سازی دارد می‌تواند سیستم تمرینی VT را انجام دهد؟

سیستم تمرینی VT ، بافت‌های ضعیف و متوسط را به کار می‌اندازد و به بافت‌های قدرتی توجه کمتری دارد و اجرای طولانی‌مدت آن به عضلات فشار وارد کرده و برای ورزشکار کسل‌کننده می‌شود. به همین علت ورزشکارانی که قصد شرکت در مسابقات دارند به هیچ عنوان نباید طولانی‌مدت این سیستم تمرینی را انجام دهند یا با توجه به شرایط بدنی اصلاً سراغ آن نروند.

نویسنده : پویا بیات

اگر این مقاله براتون مفید بود، پیشنهاد میکنم سیستم تکرار کم را هم مطالعه کنید.

اشتراک گذاری:

مقالات مرتبط

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *