سیستم تمرینی فریب دهنده یا DECEIVER

پست های مرتبط

آنچه در این مقاله میخوانید
سیستم تمرینی فریب دهنده یا DECEIVER
آنچه در این مقاله میخوانید

سیستم تمرینی فریب دهنده

سیستم تمرینی فریب دهنده یا DECEIVER برای شوک دادن به عضلات بدن مورد استفاده قرار می­‌گیرد. این سیستم را می­‌توان به 2 شکل اجرا نمود که در ادامه‌­ی مطلب به آن‌ها می‌پردازیم.

  • (روش اول) ورزشکار می­تواند برای هر جلسه­ ی تمرینی عضله­ ی مورد نظر خود را طی یک برنامه­ ی نامنظم و با استفاده از سیستم ­های تمرینی مختلف تمرین دهد. در هر بار استفاده از این سیستم تمرینی، به دلیل متفاوت بودن سبک و نحوه­ ی اجرای حرکات، عضلات غافلگیر می‌­شوند. در این سیستم می­توان از هر شیوه‌­ای که با تکنیک جلسه قبل تفاوت داشته باشد، استفاده کرد. قاعده­‌ی کلی در این سبک از برنامه­‌ی تمرینی این است که در جلسه­ ی اول یک سری تمرینات فشرده به عضله القاء می­شود و در مرحله­ ی بعد، تمرینات انجام شده به صورت سبک و تمرکزی اجرا می­‌گردد.
  • به طور کلی استفاده از قانون کم/زیاد در سیستم تمرینی فریب دهنده به صورت یک در میان و بین تکرارهای زیاد و تکرارهای کم انجام می‌­شود. تکرارهای زیاد تفکیک عضلانی را در پی خواهند داشت و تکرارهای کم باعث بالا رفتن قدرت و سرعت در ورزشکاران می‌­شوند. در نظر داشته باشید چنانچه حرکت اول با تکرارهای بالا اجرا گردید، حرکت دوم با تکرارهای کم انجام شود. اجرای این سبک از برنامه­ ی تمرینی باعث تجمع مقدار بسیار زیادی از اسیدلاکتیک در عضلات می­‌شود که این امر درد و سوزش زیادی را به دنبال خواهد داشت.
  • (روش دوم) در این روش به مدت ۲ هفته، تمامی تمرینات مربوط به جلوبازو، پشت­ بازو و ساعد حذف می‌­شود. سپس از هفته­‌ی سوم با اضافه کردن حرکات مربوط به عضلات بازو باعث شوک دادن به ان می­‌شوید.

پرسش های رایج

سیستم تمرینی فریب دهنده به چه کسانی توصیه می‌شود؟

این سیستم تمرینی به افرادی که مشکل رشد عضلات بازو و سینه دارن توصیه می شود.

مثال برای سیستم تمرینی فریب دهنده

ایام هفته شیوه افزایش و کاهش بار به همراه عضلات هدف
روز اول تکرارهای کم (ران ها-ساق-شکم)
روز دوم تکرارهای زیاد(سینه سرشانه-پشت بازو)
روز سوم تکرارهای کم(زیربغل-جلوبازو-ساعد)
روز چهارم استراحت
روز پنجم تکرارهای زیاد(ران‌ها-ساق-شکم)
روز ششم تکرارهای زیاد(زیربغل-جلوبازو-ساعد)
روز هفتم تکرارهای کم(سینه-سرشانه-پشت بازو)
روز هشتم استراحت

جدول بالا یک مثال از این سیستم تمرینی است که حالت کلی درنظر گرفته شده است. برای انجام آن با توجه به سابقه تمرینی و آسیب دیدگی باید شخصی سازی بشود.

 

نویسنده : پویا بیات

اگر این مقاله براتون مفید بود، پیشنهاد میکنم سیستم تمرینی مقاومت دایره ای را هم مطالعه کنید.

اشتراک گذاری:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *