پست های مرتبط

آنچه در این مقاله میخوانید
بانوان و بدنسازی
آنچه در این مقاله میخوانید

بانوان بدنساز به صورت طبیعی چقدرعضله سازی می‌کنند

توضیحات مربوط به مقدار عضله‌ سازی بانوان بدنساز به صورت طبیعی را با نکات زیر شروع می‌کنیم :

نکته اول: استروئید‌ دارای عوارض مخصوص به خود می‌باشد و به عنوان یک فرد مبتدی شما را به استفاده از آنها تشویق نمی‌کنم. استروئید فقط برای افرادی که قصد شرکت در مسابقات بدنسازی را دارند توصیه می‌شود.

نکته‌ی دوم: برای ساخت بدن حرفه‌ای باید ریاضت کشید و دو برابر یک فرد مبتدی ورزش کرد و به رژیم سخت پایبند بود. با مصرف یک دوره استروئید نمی­توان چنین بدنی ساخت و کار بسیار سخت و زمانبری می‌باشد. در نتیجه افرادی که کنار تمرینات طاقت فرسا و رژیم‌های سخت صرفا از استروئید‌ها کمک می‌گیرند قابل احترام می‌باشند.

هدف از قرار دادن این مطلب توضیح درباره­ ی میزان عضله‌سازی به صورت طبیعی و بدون استفاده از استروئید و هورمون و صرفا با کمک مکمل و تغذیه می‌باشد تا به ‌مربیانی که از استروئید استفاده کردند و تزریق چربی داشتند اجازه ندهیم که از بی اطلاعی مردم سواستفاده کنند و قصد فریب دادن شما را داشته باشند. در اخر تمام ورزشکاران حرفه‌ای که از استروئیدها کمک می‌گیرند و حقیقت را بازگو می‌کنند قابل احترام هستند.

وقتی از عضله سازی در بانوان بدنساز صحبت می ­شود، ذهن اکثر انها زنان پرورش اندام کار را تداعی می کند. داشتن عضلات بیشتر به معنی حجیم شدن و مردانه بودن نیست و هدف از عضله سازی، ساختن نسبت مناسبی از عضلات در تمام نقاط بدن می­باشد. اکثر بانوان، از عضلانی شدن با ورزش ترس دارند و پرورش اندام کارانی را مثال می­زنند که برای عضله سازی از دارو و هورمون استفاده می­کنند. سطح تست فردی که از استروئید استفاده می‌کند چندین برابر یک فرد نچرال است و به صورت طبیعی نمی­توان تا این حد عضلانی شد.


سقف عضله سازی

بدن انسان تا یک حد مشخص عضله‌سازی می‌کند و اگر تصمیم به حجیم شدن با درصد چربی پایین را داشته باشید بدون مصرف استروئید امکان پذیر نیست و به صورت طبیعی حتی نزدیک به حجم عضلات یک بدنساز حرفه‌ای که از استروئید استفاده کرده است نمی‌شوید. بدن بانوان بدنساز نسبت به بدن آقایان‌ ترشح تستسترون (هورمون اصلی عضله سازی) کمتری دارد (ده برابر کمتر) و این امر باعث می‌شود که روند عضله سازی انها سخت‌تر ‌باشد.

برای مثال اگر بانوان بدنساز به صورت طبیعی و بدون استفاده از استروئید تمام روز حرکات سرشانه انجام دهند، به دلیل پایین بودن سطح تستسترون انها، هیچ وقت نمی توانند مانند اقایان حجم عضلانی داشته باشند. هم چنین برای افرادی که به صورت طبیعی ورزش می‌کنند به همین شکل می‌باشد و نمی توانند مانند یک ورزشکار حرفه‌ای که حداقل چندین برابر تستسترون تزریق می‌کند عضلانی شوند. تا اینجا متوجه شدید که تستسترون و مشتقات ان که به استروئیدها معروف هستند چه قدر در روند عضله‌سازی بانوان بدنساز تاثیرگذار می‌باشند.

بانوان و بدنسازی

افراد مبتدی

بانوان بدنساز مبتدی افراد با شروع تمرینات بدنسازی در سال اول (با توجه به ژنتیک انها) میانگین بین ۲ الی ۷ کیلو عضله‌سازی می‌کنند. این عدد وزن شما روی ترازو نیست و با دستگاه بادی کامپوزیشن بررسی می‌شود. در نظر داشته باشید که این اتفاق فقط برای سال اول تمرین می‌باشد و هر سال نسبت به قبل مقدار کمتری عضله سازی می‌کنید و این مقدار کاهش می‌یابد تا به سقف ژنتیک برسید. با رسیدن به سقف ژنتیک، تمرین کردن فقط باعث حفظ عضلات و تقویت نقاط ضعف بدن می‌شود.


نکته آخر

زمانی که بدن دچار کمبود انرژی می­‌شود، برای تامین انرژی از دست رفته خود به سراغ عضلات می‌رود. به همین منظور نگهداری عضله نسبت به چربی عمل سخت تری می‌باشد و نیاز به تمرین منظم و رژیم غذایی دارد. حال اگر به صورت طبیعی ورزش کنید و بعد از مدتی بدنساری را کنار بگذارید، بدن دچار افت می‌شود و عضله از دست می‌دهید.

اگر در کنار تمرین و رعایت رژیم غذایی از استروئیدها کمک گرفته باشید با قطع آن بدن شروع به از دست دادن عضله می کند و حجم شما کاهش می‌یابد، پس عضلاتی که با استروئید ساخته می‌شوند ماندگار نیستند. برای همین می‌گویند که مصرف استروئید اعتیاد آور است زیرا باید به صورت منظم دوره بروید تا ان مقدارعضله حفظ شود.

 

در صورت مفید بودن این مطلب، پیشنهاد میکنم مطلب TRX را نیز مطالعه بفرمایید.

اشتراک گذاری:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *